دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

احتمال ردیابی برنامه های تاریخی طراحی جواهرات در درجه اول ناشی از عرف است ، با شروع از دورترین تمدن ها ، دفن مردگان با ثروتمندترین لباس ها و زیور آلات آنها. نمادهای پلاستیکی و تصویری - نقاشی ، مجسمه سازی ، موزائیک - همچنین گواهی فراوانی را برای جواهرات پوشیده شده در دوره های مختلف ارائه می دهند.

این احتمال وجود دارد که انسانهای ماقبل تاریخ قبل از اینکه فکر کنند در استفاده از هر چیزی که می تواند لباس را پیشنهاد کند ، به تزئین بدن فکر می کردند. قبل از کشف فلزات گرانبها ، افرادی که در کنار ساحل زندگی می کردند ، خود را با انواع زیادی پوسته ، ماهی ماهی ، دندان ماهی و سنگریزه های رنگی تزئین کردند. افرادی که در داخل کشور زندگی می کردند از حیواناتی که برای غذا کشته شده بودند به عنوان مواد زینتی استفاده می کردند: گاوهای گوزنشی ، ماسک های ماموت و انواع استخوان های حیوانات. پس از تبدیل شدن آنها از حالت طبیعی به اشکال پیچیده مختلف ، این مواد به همراه پوست حیوانات و پرندگان پرنده تزئین کافی را ارائه می دادند.

این دوره با دوره ای روبرو شد که شاهد گذار از زندگی عشایری به نظم اجتماعی مستقر و تولد متعاقب آن باستانی ترین تمدن ها بود. اکثر مردم در کنار رودخانه های بزرگ سکونت داشتند که این امر توسعه کشاورزی و دامپروری را تسهیل می کرد. به طور غیرمستقیم ، این امر همچنین به کشف رسوبات آبرفتی باکره بکر از مواد معدنی منجر شد که نخستین آنها طلا و سنگهای قیمتی بودند و کسانی بودند که آن ها به تعمیر طلا و ساختن طلا می‌پرداختند.

با گذشت سالها ، اشکال محدود جواهرات مربوط به زمانهای ماقبل تاریخ تکثیر می شد تا جایی که شامل زیور آلات برای هر قسمت از بدن می شد. برای سر تاج ، دیودم ، تیارا ، مویی ، شانه ، گوشواره ، حلقه بینی ، حلقه لب و گوش وجود دارد. برای گردن و پیچ و مهره گردنبندها ، فیبرها (پین ایمنی باستانی) ، بروشسها ، برشها (سینه های سینه) ، دندانپزشکان ، کمربندها و فیبرهای تماشایی وجود داشت. برای بازوها ، دستبندها ، دستبندها و انگشترها مد شده بود. و از آنجا بود که طراحی طلا و جواهر پا در عرصه صنعت گذاشت. صنعتگران برای ران ، پا و پا دستبندهای ران ، دستبندهای مچ پا ، حلقه های انگشتان پا و دست و پا کفش را طراحی کردند و عده ای نیز بودند که به تعمیرات طلا و جواهر مشغول بودند.

قدمت خاورمیانه و باستان غربی

سومری

از قدیمی ترین نمونه های جواهرات می توان به مقبره ملکه پو-ابی در اور در سومر (که اکنون به نام طال المکاییار خوانده می شود) یافت شد ، که از هزاره سوم قبل از میلاد مسیح است. در قسمت دخمه قسمت فوقانی ملکه با نوعی لباس از جنس طلا ، نقره ، لاجورد لاپیس ، کارنلی ، عقیق و دانه های کلسدونی پوشانده شده بود ، لبه زیرین که با یک حاشیه حاشیه تزئین شده از طلای کوچک ، کارلین و ... پوشانده شده است. سیلندرهای لاجورد لاپیس. در نزدیکی بازوی راست وی ، سه پایه طلای بلند با سرهای لاجوردی لاپیس ، سه آمینت به شکل ماهی - دو عدد از طلا و یکی از لاجوردهای لاپیس - و یک چهارم طلای طلا با شکلهای دو غده نشسته قرار گرفته است. روی سر ملکه سه قطر وجود داشت که هر کدام کوچکتر از آن که در زیر آن قرار داشت ، به یک باند طلایی گسترده بستند: اولین ، که برای پوشاندن پیشانی به پایین آمده بود ، از حلقه های بزرگ به هم پیوسته تشکیل شده بود ، در حالی که دوم و سوم از واقع بینانه ساخته شده بودند. برگ صنوبر و بید طراحی شده است. در بالای الماسها گلهای طلایی ، روی ساقه های افتاده قرار داشت که گلبرگهای آن دارای تزئینات آبی و سفید بودند. در قسمت پشت سر یک شانه از نوع اسپانیایی قرار داشت که دندان های آن با گل های طلایی تزئین شده بود. گوشواره های طلای بزرگ ، به شکل دایره های پیوند خورده ، مخروطی ، نیمه لوله ، دکوراسیون سر را تکمیل کردند. گردن گردنبند بود با سه ردیف سنگهای نیمه قیمتی که در وسط توسط یک گل باز در یک دایره طلایی قطع می شدند. بسیاری از حلقه ها بر روی انگشتان پوشیده شده بودند. مقادیر زیادی جواهرات دیگر - از جمله دستبندهای مچ دست و بازوها و وسایل برقی - متعلق به خانمهای مأمور ، مأمورین و حتی اسبهایی بودند که بخشی از قطار تشییع جنازه را تشکیل می دادند. طبق معمول ، غارنشینان ملکه پس از مراسم خاکسپاری خود را در سردابه کشته بودند و جواهرات او را بر می‌داشتند. به همین منوال هر سال که می‌گذشت در حوزه طلا و جواهرات آفرینش جدیدی شکل می‌گرفت به این صورت دیگر مشاغل طلا از جمله هنر مخراجکاری و ریخته گری نیز کم کم روی کار آمد. در پیان باید بگوییم در صنعت طلا و جواهر ، مشاغل طلا بسیار وجود دارد که می توانید با آن به منبع درآمد بپردازید.

 

  • ۹۸/۱۲/۰۳
  • محمد سلحشوری

تاریخچه طراحی جواهرات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی