دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

پیوندها

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برای اطلاعات بیشتر راجب افزایش طول عمر باتری لپ تاپ کلیک کنید.

مام باتری های لپ تاپ ساخته شده اند تا بتوانند تعداد مشخصی از چرخه های شارژ را داشته باشندمعمولاً در حدود ۵۰۰ چرخه کامل – و بعضی اوقات حتی بیشتردر اصل ، یک چرخه شارژ برابر است با یک تخلیه کامل تا صفر و سپس بشارژ تا ۱۰۰ درصد.تخلیه تا ۵۰ درصد و سپس بازگشت به ۱۰۰ درصد ، برابر با نیم چرخه است.با گذشت زمان ، هر چرخه شارژ ظرفیت باتری را از مشخصات طراحی آن کاهش می دهدبه این معنی که هرچه زمان تخلیه آن کمتر باشد باعث افزایش طول عمر باتری میشود .برای صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی ، برنامه های خود را بازبینی کنیداز مواردی که در پس زمینه در حال اجرا هستند استفاده کنید تا به طور مداوم در زمان باتری خود صرفه جویی کنید .به عنوان مثال در ویندوز ۱۰ ، پیشنهاد می کنیم Battery Saver را جستجو کرده و فعال کنید.این حالت به طور خودکار روشن می شود که لپ تاپ شما به حدود ۲۰٪ عمر باتری برسداین کار به طور خودکار برنامه های پس زمینه را مسدود می کند ابرارک ها مانند تقویم را از همگام سازی یا فشار دادن اعلان ها ، روشنایی پایین صفحه و سایر تغییرات مختلفی که باعث صرفه جویی در باتری شما می شود ، حفظ می کند تا بتوانید بیشترین بهره وری را بروید.

حرفهای بی اساس در مورد شارژ و طول عمر باتری

چندین سال پیش ، مشکلی به نام “حافظه باتری” وجود داشت که باعث شد باتری های نیکل فلز هیدرید (NiMH) ظرفیت شارژ کامل خود را “فراموش” کنند و شروع به شارژ در سطوح پایین تر و پایین تر کنند.این مشکل به لطف باتری های لیتیوم یونی مدرن دیگر وجود ندارد ، اما این امر منجر به استدلالهای بیخود شده است .وقت آن است که هوا را خرافات و حرفهای غیر منطقی پاک کنیم.

خرافات رایج در مورد باتری ها

شایعه اول : برخلاف برخی از توصیه ها ، شما لازم نیست که یک باتری لیتیوم یون را بطور کامل تخلیه کنید و سپس آن را دوباره شارژ کنید تا به نوعی آن را راه اندازی مجدد یا کالیبراسیون کنید – این یک روش مخرب است که باتری شما را نابود میکند . به طور کلی ، اجازه دهید باتری تا ۲۰ درصد تخلیه شود و سپس دوباره شارژ کنید .شایعه دوم : زمانی بود که به کاربران توصیه می شد از وصل شدن بیش از ۱۰۰% باتری به برق خودداری کنند ، امروز با توجه به طراحی مدرن باتری ، دستگاه های مدرن به گونه ای طراحی شده اند که در ۱۰۰ درصد شارژ را متوقف کنند و بنابراین وصل بودن آنها به برق بر طول عمر باتری تأثیر نمی گذارد.همانند بسیاری از سؤالات مربوط به باتری ، مسئله وصل شدن لپ تاپ شما هنگام رسیدن به ظرفیت کامل به شدت مورد بحث است ، بنابراین در صورتی که احساس راحتی نمی کنید دستگاهتان را خاموش و از برق جدا کنید.اما به طور کلی ، بهترین کاری که می توانید برای باتری لیتیوم-یون خود انجام دهید این است که از تخلیه آن در زیر ۲۰ درصد اجتناب کنید . که اینکار باعث افزایش مراقبت از باتری لپ تاپ است .خبر خوب این است که با باتری ها و سیستم های مدرن واقعاً چیز دیگری که باید انجام دهید وجود ندارد .در نهایت ، اگر می خواهید از باتری لپ تاپ خود را برای مدت طولانی مراقبت کنید ، قبل از اینکه شارژ به کمتر از ۵۰ % برسد ان را دوباره شارژ کنید .

هنگامی که یک باتری لپ تاپ خیلی داغ شود ، واکنش های الکتروشیمیایی موجود در داخل سرعت می یابد – اما این بدان معنی نیست که باتری کارآمد تر می شود. در عوض ، باتری انرژی زیادی تولید می کند که نمی تواند از آن استفاده کند ، و نمی تواند به راحتی برق را به قطعات سخت افزاری برساند .

در مکانهای گرم باتری گرما را حتی بیشتر ایجاد می کند.

این امر در نهایت می تواند به داخل باتری آسیب دائمی برساند.

باتری های لیتیومی

  1. باتری های لیتیوم یون امروزی با دوام هستند و گرمای زیادی را تحمل میکنند .
  2. اگر باتری خود را شارژ می کنید و بیش از حد گرم می شود ،
  3. شاید به دلیل اینکه پردازنده یا پردازنده گرافیکی سخت کار می کند یا محیط خیلی گرم است
  4. پس دستگاه را خاموش کنید و در صورت امکان باتری را بیرون بیاورید.
  5. به آن استراحت دهید تا بتواند خنک شود و یا با دمای پایین تر بتوانید به حالت اولیه بازگردد .
  6. بسیاری از لپ تاپ های مدرن دارای باتری های مهر و موم شده اند 
  7. در این حالت خاموش کردن دستگاه و خنک شدن آن بسیار توصیه می شود

 

برای مراقبت از باتری لپ تاپ , لپ تاپ را از دامان خود دور نگهداریدچون باعث بسته شدن دریچه های ورود و خروج هوا میشود در نتیجه باعث گرم شدن دستگان و در نهایت کاهش عمر باتری میشود .سرانجام و شاید مهمتر از همه ، باید از قرار دادن لپ تاپ خود در هر کجا که داغ شود ، خودداری کنید. این شامل ماشین شما در یک روز گرم تابستان ، زیر پنجره ای است که نور مستقیم خورشید می گیرد ، یا در نزدیکی بخاری . شرایط غیرمعمول مانند این می تواند در مدت زمان کوتاه آسیب زیادی به باتری وارد کند .

  • درجه حرارت سرد معمولاً تا حدی مشکل خاصی ندارد 
  • توصیه می شود که باتری را در جای خنک نگهداری کنید
  • اما لپ تاپ خود را در دمای انجماد قرار ندهید.

دمای انجماد می تواند باتری را به طور دائم از بین ببرد .

  • محمد سلحشوری
  • ۰
  • ۰

ترکیه از کشورهای مهاجر پذیر بوده و در سال های اخیر افراد زیادی برای دریافت اقامت این کشور تلاش می کنند. از متداول ترین روش ها برای مهاجرت به ترکیه می توان به مهاجرت از طریق خرید ملک و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری اشاره کرد. یکی از مهمترین اقدامات اولیه برای دریافت اقامت کشور ترکیه، مراجعه به یک موسسه مهاجرتی معتبر و مشورت گرفتن از یک وکیل مهاجرت به ترکیه با تجربه می باشد. موسسه مهاجرتی تیدی پارس یکی از معتبرترین موسسات مهاجرتی بوده و در زمینه مهاجرت کمک زیادی به افراد متقاضی می کند. وکیل های مهاجرت به ترکیه موسسه مهاجرتی تیدی پارس، به افراد متقاضی در انتخاب بهترین روش های مهاجرتی کمک می کند.

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

مهاجرت به کشور ترکیه از طریق خرید خانه توسط موسسه تیدی پارس، یکی از روش های اخذ اقامت این کشور بوده و بسیاری از افراد از این طریق اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند.  افراد متقاضی برای خرید ملک در کشور ترکیه برای گرفتن اقامت و پاسپورت ترکیه باید در ابتدا سفری به این کشور داشته باشند. افراد متقاضی بعد از خرید ملک و انتقال سند مالکیت آن به صاحب ملک، باید برای دریافت اقامت این کشور از اداره مهاجرت کشور ترکیه وقت ملاقات دریافت کنند. بعد از این مرحله متقاضیان می توانند در وقتی که از طرف سفارت تعیین شده و  با در دست داشتن مدارک لازم  به اداره مهاجرت کشور ترکیه مراجعه کرده و سپس اقامت یک ساله خود را دریافت نمایند. اگر خرید ملک در ترکیه مطابق با قوانین این کشور صورت گیرد، متقاضیان می توانند به صورت قانونی اقامت این کشور را دریافت کنند. یکی از موضوعات مهم در ارتباط با خرید ملک در کشور ترکیه این است که افراد غیر بومی اجازه خرید ملک در مناطق روستایی و دهکده ها  را ندارند و فقط در مکان هایی که دولت ترکیه به آنها مجوز داده قادر به خرید خانه هستند. در حقیقت می توان گفت اتباع خارجی اجازه خرید ملک در مناطق نظامی ترکیه را نداشته و فقط می توانند آپارتمان خریداری کنند. به طور کلی می توان گفت افراد متقاضی با توجه به قوانین کشور ترکیه در مورد خرید ملک، قادر هستند از طریق خرید ملک اقامت کشور ترکیه را دریافت کنند و تا وقتی که خانه خریداری شده به نام فرد متقاضی است، فرد متقاضی این امکان را دارد که اقامت خود را تمدید نماید. یکی از مهمترین شرایط برای خرید خانه در کشور ترکیه داشتن حساب بانکی معتبر در یکی از بانک های ترکیه است و افراد متقاضی در صورت نداشتن حساب بانکی در کشور ترکیه، نمی توانند در این کشور ملکی خریداری کنند. افراد متقاضی برای خرید ملک، باید وجه مورد نظر را از حساب بانکی خود به حساب فروشنده ملک انتقال دهند. ارائه دادن فیش بانکی برای انتقال سند امری ضروری است و بدون فیش بانکی متقاضی نمی تواند ملکی بخرد. افراد متقاضی برای دریافت اقامت کشور ترکیه از این طریق، باید حداقل به مدت 5 تا 8 سال در این کشور اقامت موقت داشته باشند. افراد باید در این مدت در کشور ترکیه زندگی کرده و همچنین خود را بیمه نمایند. متقاضیان با داشتن تمام این شرایط اقامت دائمی ترکیه را دریافت خواهند کرد. مدت زمان این پروسه تقریباً یک سال است و افراد بعد از این مدت اقامت این کشور را دریافت می کنند. همچنین شما می توانید برای یادگیری زبان ترکی در دوره های آنلاین زبان ترکی استانبولی موسسه زبان برتر شرکت کنید.

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری توسط موسسه مهاجرتی تیدی پارس  یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به کشور ترکیه است. پولی که برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه لازم است، در بخش های اقتصادی این کشور یکسان نیست ولی سرمایه گذاری در نهایت منجر به اخذ اقامت دائمی کشور ترکیه می شود. افراد متقاضی برای دریافت پاسپورت کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری باید به مدت 6 صبر کنند. پاسپورت کشور ترکیه یکی از پاسپورت های معتبر محسوب می شود و مدت اعتبار آن ده سال می باشد. افرادی که ویزای کشور ترکیه را دارند اجازه سفر به بیشتر کشورهای دنیا را دارند. متقاضیان بعد از دریافت پاسپورت کشور ترکیه، می توانند از تمام مزایای شهروندی این کشور بهره مند شوند. از آن جایی که کشور ترکیه در مقایسه با بقیه کشورها مبلغ کم تری را برای سرمایه گذاری تعیین کرده است، افراد سرمایه گذار برای سرمایه گذاری به کشور ترکیه مهاجرت می کنند. برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه روش های متعددی وجود دارد و افراد مقاضی می توانند با توجه به شرایط خود به یکی از این روش ها در کشور ترکیه سرمایه گذاری کنند. شرایط و مبالغی که دولت ترکیه برای سرمایه گذاری در نظر گرفته است، متفاوت بوده و در هر کدام از این روش ها افراد متقاضی باید مبلغ خاصی برای سرمایه گذاری داشته باشند.

به طور کلی می توان گفت افراد با سرمایه گذاری در کشور ترکیه از مزیت های زیادی برخوردار می شوند و یکی از مهمترین مزیت های سرمایه گذاری در این کشور، دریافت ویزای این کشور است و متقاضیان می توانند که همیشه پاسپورت کشور ترکیه را تمدید نمایند. علاوه بر این نیازی نیست افراد سرمایه گذار همیشه در کشور ترکیه حضور داشته باشد و همچنین این افراد می توانند بدون داشتن ویزا به بسیاری از کشورهای دنیا سفر کنند. مزیت مهم  دیگر داشتن اقامت ترکیه برای افراد متقاضی این است که آنها می توانند همراه با اعضای خانواده خود از تمام خدمات درمانی و تحصیل این کشور به صورت رایگان استفاده کنند. اقتصاد کشور ترکیه از اقتصادهای پیشرفته دنیا بوده و در نتیجه کشور خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

یکی از روش های سرمایه گذاری در کشور ترکیه، داشتن سپرده بانکی در بانک های کشور ترکیه است. در این روش افراد متقاضی باید مبلغی در حدود 500 هزار دلار در بانک های کشور ترکیه سرمایه گذاری کنند ولی تا 3 سال اجازه برداشت این پول را ندارند. متقاضیان با خرید اوراق قرضه دولتی و همچنین سهام می توانند در این کشور اقدام به سرمایه گذاری نمایند. در این روش سود زیادی به افراد سرمایه گذار می رسد و کم ترین مبلغی که برای خرید سهام لازم است، 500 هزار دلار است. این روش ریسک کمی برای افراد سرمایه گذار دارد و در حقیقت می توان گفت یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری است. در این روش افراد متقاضی باید با مراجعه به یکی از بانک های کشور ترکیه، اقدام به باز کردن حساب بانکی نمایند. متقاضیان می توانند بعد از باز کردن حساب بانکی از طریق بانک یا مراجعه نمودن به اداره مقررات و نظارت بر سیستم بانکی، فرم مخصوص به اخذ اقامت را از طریق سپرده بانکی تکمیل کنند. بعد از این که درخواست اقامت متقاضی همراه با اطلاعات حساب بانکی او به وزارت امور داخلی کشور ترکیه فرستاده شد، مدارک مورد بررسی قرار گرفته و در صورت داشتن تمام شرایط با اقامت او موافقت می شود.

 

  • محمد سلحشوری
  • ۰
  • ۰

لپ تاپ

لپ تاپ یکی از کاربردی ترین ابزارهایی است که هر روزه با آن سر وکار داریم. با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت در طراحی مجدد، لپ تاپ ها نقش زیادی در زندگی اکثر افراد پیدا کرده اند. این پیشرفت ها شامل قطعات لپ تاپ هم شده و طراحی و ساخت آن ها را نیز دستخوش تغییر کرده است. به طور مثال باتری لپ تاپ در مدل های قدیمی تر به گونه ای بود که امکان جدا کردن آن از دستگاه را برای کاربران فراهم می کرد اما امروزه به صورت داخلی تعبیه شدند و امکان جدا کردن آن ها دیگر وجو ندارد.

همانطور که می دانید، محصولات الکتریکی و الکترونیکی بعد از مدتی فرسوده شده و کارایی سابق خود را از دست می دهند. قطعات لپ تاپ هم از این قاعده مستثنی نیستند و نیاز به تعمیر یا جایگزین دارند. حال سوال پیش می آید که چطور می توانیم قطعات لپ تاپ را تهیه کنیم؟ در پاسخ به این سوال بایستی گفت که خوشبختانه فروشگاه های اینترنتی راه اندازی شده اند که امکان خرید قطعات لپ تاپ را برای کاربران فراهم کرده اند. در ادامه به معرفی چند وب سایت معتبر  و قابل اعتماد در این زمینه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

وب سایت BLSco

 

 

وب سایت قطعات لپ تاپ بهار یا BLSco یکی از معتبر ترین وب سایت ها به منظور خرید قطعات لپ تاپ می باشد. این وب سایت که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد، کار خود را از سال 1383 آغاز کرده و امروزه به یکی از بزرگترین و معتبر ترین وب سایت ها در زمینه فروش قطعات لپ تاپ تبدیل شده است. تنوع مدل های مختلف و کمیاب کالاهایی چون باتری لپ تاپو شارژر لپ تاپاینوب سایت را به یک مرجع فروش برای خرید این دو قلم کالا تبدیل کرده است.

 

وب سایت iranfso

 

 

وب سایت فرا سیستم افق یا iranfso یکی دیگر از وب سایت های معتبر در زمینه خرید قطعات لپ تاپ در کشور می باشد. این مجموعه از سال 1377 فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و تا کنون سابقه درخشانی در این زمینه از خود به جا گذاشته است. این مجموعه را بیشتر با نام کامپیوتر افق می شناسند.

وب سایت lapbuy

 

یکی دیگر از وب سایت های معتبر در زمینه فروش قطعات لپ تاپ، وب سایت lapbuy است. این وب سایت علاوه بر قطعات لپ تاپ، قطعات موبایل، تبلت، دوربین و... را نیز موجود دارد و این موضوع باعث شده که این وب سایت به یک وبسایت  مرجع در زمینه فروش کلیه قطعات دیجیتال تبدیل شود. در صورتی که به برخی لوازم جانبی لپ تاپ نیز احتیاج داشته باشید، این وب سایت می تواند گزینه مناسبی برای تهیه آن ها باشد.

 

وب سایت iranlaptopparts

 

فروشگاه اینترنتی iranlaptopparts نیز در زمینه فروش قطعات لپ تاپ فعالیت دارد. این وب سایت با داشتن بیش از 15 سال سابقه فعالیت در این زمینه، به یکی از معتبرترین وب سایت ها در این امر تبدیل شده است. علاوه بر قطعات لپ تاپ، کالاهایی چون قطعات تبلت و تجهیزات شبکه نیز به کاربران عرضه می کند.

 

وب سایت partbuy

وب سایت partbuy یکی دیگر از وب سایت های معتبر در زمینه فروش قطعات لپ تاپ در کشور می باشد. این وب سایت با شعار "آمده‌ایم بازار قطعات کالای دیجیتال بسازیم که در آن با آرامش خاطر خرید کنید" وارد این عرصه شده است. علاوه بر این کاربران می توانند قطعات موبایل و تبلت را نیز از این وب سایت خریداری کنند.

 

وب سایت nobisservice

 

فروشگاه اینترنتی nobisservice از سال 1394 فعالیت خود را در زمینه فروش قطعات لپ تاپ آغاز کرده و هدف خود را خدمت رسانی در زمینه مشاوره بررسی و  تأمین بهترین و جدیدترین برندهای کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی مرتبط با بهترین قیمتهای موجود در بازار قرار داده است. همچنین کالاهایی چون کابل و تبدیل، قطعات کامپیوتر، قطعات تبلت و... را نیز به مشتریان خود عرضه می کند.

وب سایت partako

 

یکی دیگر از وب سایت های معتبر در کشور که می توانید قطعات لپ تاپ را از آن خریداری کنید، وب سایت partako می باشد. این مجموعه از سال 1385 فعالیت خود را در این زمینه شروع کرده و امروزه به یک مرجع تخصصی در این تامین قطعات لپ تاپ و تبلت در ایران تبدیل شده است.

  • محمد سلحشوری
  • ۰
  • ۰

این روزا کار با ورق طلا خیلی پر طرفدار شده است و می توان گفت ورق طلا توی تمام هنرها وارد شده است.توی پست امروز می خوایم تکنیک های کار با ورق طلا را به صورت خیلی ساده برای شما توضیح بدیم.

کاربردهای ورق طلا

ورق طلا یا فلزات مشابه نظیر ورق نقره و مس لایه های بسیار نازکی هستند که برای ایجاد نمای فلزی روی انواع مواد مورد استفاده قرار می گیرند.استفاده از این ورق بر روی انواع سطوح شیشه ای، فلز، چوب، سفال و سرامیک، پلی استر و … امکان پذیر استو برای این کار از چسب مخصوص ورق طلا استفاده می شود.این ورق تغییر رنگ نداده و اکسید نمی شود و در انواع ساده و طرح دار و هفت رنگ موجود می باشند.استفاده از ورق طلا یکی از تکنیک های پتینه میباشد ٬ همچنین در تکنیک کهنه کاری نیز میتوانید از آن استفاده کنید.کاربرد دیگر آن در هنر ویترای برای پوشاندن سطح ظروف شیشه ای  شفاف است .

برای آموزش پتینه و ورق طلا این مطلب را بخوانید.

آموزش پتینه و ورق طلا

چگونه ورق طلا را بر روی سطح مورد نظر بچسبانیم؟
برای انجام این کار لذت بخش به وسایل زیر نیاز داریم:
1- چسب ورق طلا
2- برس یا براش فشرده با تارهای نیمه بلند
3- ورق طلا جامد
4- بوم نقاشی یا هر سطحی که می خواهید ورق طلا را بر روی آن بچسبانید.
5- اسفنج فوق فشرده
بهتر است ورق طلاها را لابه لای کاغذ روغنی های نازک نگهداری کنید تا آسیبی به آن وارد نشود به صورت شکل زیر:

 

در ابتدا باید سطح مورد نظر یا بوم نقاشی خود را تمیز کنید. بر روی بوم نباید برآمدگی های ریز یا تورفتگی های نافرم وجود داشته باشد. اگر فقط میخواهید یک طرح از نقاشی شما بر روی تابلو دکوراتیو فقط با ورق طلا پوشانده شود بایستی ابتدا طرح مورد نظر را بر روی بوم بکشید و بر روی طرح خود، با یک اسفنج یا یک قلموی فشرده کوچک، کامل چسب ورق طلا بزنید سپس ورق طلا را بر روی آن گذاشته و با قلموی هواگیر که در اینجا مورد 2 می باشد، ورق طلاها را بر روی سطح چسب زده شده، فیکس می کنیم و اضافی ها را جدا کرده و بر می داریم.

سوال های متداول در کار با ورق طلا

1-آیا می توان ورق طلا را روی سفال هم چسباند؟

بله باید برای چسبوندن ورق طلا روی سطوح از چسب مخصوص ورق طلا استفاده کنید.

2-به چه صورت قلم که آغشته به چسب ورق طلا شده است را تمیز کنم و بشورم حلال چسب چه چیزی است؟

حلال چسب ورق طلا اب است و می توانید به راحتی قلم موی خود را تمیز کنید

3-آیا استفاده از وارنیش در کار با ورق طلا واجب است؟

بله حتما باید از فیکساتور یا وارنیش استفاده کنید که از رنگتون محافظت کند.

4-وارنیش ورق طلا را به چه صورت استفاده کنیم؟آیا ورق طلا خراب نمی شود؟

کاملا با احتیاط بزنید ولی ورق طلا با چسب اگر خوب چسبیده شده باشد اتفاقی برای کار شما نمی افتد.

5-اگر تصمیم به کندن ورق طلا از روس سطح کار گرفتیم به چه صورت باید عمل کنیم؟

می توانید به راحتی با استفاده از سنباده سطح کار رو بسایید تا ورق طلا از سطح کنده بشود.

6-برای نقاشی با رنگ اکرلیک روی ورق طلا باید چیکار کنم که رنگ روی ورق طلا بشینه پودر خاصی بزنم؟
خیر نیازی به پودر نداره می توانید اول چسب بیندر یا دی ام 5 بزنین و بعد رنگ رو بذارین روی ورق طلا. اول روی یه قسمت کوچک امتحان کنید و بعد وارد کار اصلیتون بشید.

در هنگام کار با ورق طلا توجه کنید

ورق های طلابسیار نازک و حساس هستند,بنابراین در هنگام استفاده باید نهایت دقت را به خرج دهید.پیشنهاد می کنیم که برای استفاده و جدا کردن ورقه ها از یکدیگر ابتدا با دست یک ضربه به ورقه بزنید تا ورق طلا به دستتان بچسبد,آن وقت به راحتی می توانید آن را جدا کنید.

 

لینک منبع: https://vrgl.ir/5tNMU

  • محمد سلحشوری
  • ۰
  • ۰

قالب سیلیکونی این اشکال جالب و انعطاف پذیر برای عمل قالب گیری و درآوردن شکل دلخواه برای مصارف گوناگون، استفاده می می شوند.این اشکال به دلیل انعطاف پذیری و دوام بالایی که دارند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. نکته قابل توجه این است که هر چه سطح داخلی قالب ها، براق تر و شفاف تر باشد، برای مصارف هنری از جمله ساخت زیورآلات رزینی استفاده می شود و اما هر چه سیلیکون قالب گیری غیر شفاف تر و سخت تر باشد، برای مصارفی همچون تست بتن در آزمایشگاه های عمران و یا ساخت صابون مورد استفاده قرار می گیرد.در واقع بیشترین مصرف قالب های سیلیکونی برای کار با رزین است که حالت ژله ای و انعطاف پذیر دارند و در شکل هایی مانند مربع ، دایره و مستطیل و … وجود دارند.استفاده از قالب های با کیفیت این مزیت را دارد که میتوان ازآن برای دفعات زیادی استفاده کرد و همینطور رزین به راحتی از آن جدا میشود و نیازی به چرب کردن قالب نیست.

خواص جالب قالب سیلیکونی

قالبهای سلیکونی قابلیت تحمل در دماهای بالا و پایین را دارا می باشند و تا ۴۵۰ درجه سانتی‌گراد گرما را تحمل می‌کند و در هر شرایطی می توانند خاصیت لاستیکی خود را حفظ کنند.
در مقابل شرایط جوی مانند رطوبت و نور ، مقاومت خوبی دارند. نور فرابنفش ، ازن ، آب و … ،حتی برای مدت بیش از ده سال هم بر روی آنها بی‌اثرند.
قالبهای سیلیکونی چسبندگی بسیار خوبی دارند.
قالبهای سیلیکونها بهترین رهاساز قالبی هستند. روغن سیلیکون به‌عنوان رهاساز قالب بکار می‌رود.
کابردهای قالب سیلیکونی
از قالب سلیکونی برای تولید مجسمه های پلی استراستفاده میشود
قالب های سلیکونی برای شمع سازی و تولید شمع استفاده بالای دارند
قالب های سیلیکون برای تولید شکلات و ژله و فوندانت استفاده میشود
از قالب سلیکونی برای تهیه انواع ژله و دسر یخچالی نیز استفاده می‌شود
با قالب های سلیکونی میتوان شیرینی خوشمزه ای اماده کنید واز ان لذت ببرید
برای کار قالب گیری در ساخت زیورالات رزینی از قالب های سیلیکونی استفاده می شود

فاکتورهای یک قالب سیلیکونی با کیفیت
شست و شوی راحت
انعطاف پذیری بالا
شفافیت بالا
نحوه ی مراقبت از قالب سیلیکونی
برای بالا رفتن طول عمر قالب ,قالب ها را در جای خنک نگهداری کنید و از قرار دادن آنها در مکان گرم(در تابستان) و یا کنا شوفاژ وبخاری در زمستان خود داری کنید.
هنگام استفاده از قالب ها ,رزین اپوکسی و هاردنر را حتما در حد گرم رعایت کنید.افزایش بیش از اندازه هاردنر باعث بالا رفتن بیش از اندازه دمای رزین شده و این افزایش دما باعث آسیب رساندن به لایه میکروبی شفاف و براق روی سطح قالب می شود.این آسیب به سطح قالب باعث می شود که کارهای بعدیتان شفافیت لازم را نداشته باشد.
اگر بعد از استفاده از قالب رزین می خواهید قالب را تمیز کنید,برای تمیز کردن آن از دستمال بدون پرز برای سطح قالب استفاده کنید.
هیچ وقت سطح قالب را با آب نشورید,زیرا در آب ها معمولا مقادیری ناخالصی وجود دارد که باعث کاهش شفافیت سطح قالب می شود.
به دلیل اینکه درون ماده سیلیکون سازنده قالب هاروغن وجود دارد به علت گرمی هوای محیط(در تابستان) یا به علت قرارگرفتن قالب در مکان های گرم (در تابستان و زمستان)امکان دارد روغن ماده سیلیکون روی سطح قالب بیاید.
به همین دلیل قبل از اولین استفاده از قالب اگر روغنی روی سطح قالب بود با دستمال نازگ و تمیز بدون پرز به آرامی روغن را از روی سطح قالب پاک کنید.
نحوه ی ساخت قالب سیلیکونی

اگر برای شما سوال پیش آمده است که این قالب های زیبا به چه صورت ساخته می شود باید بگوییم که ساخت قالب سیلیکونی راحتر از آن چیزی است که شما تصور می کنید.شما هم به راحتی می توانید این قالب ها را بسازید!

در مرحله اول شما باید از طرح مورد نظر خود یک نمونه داشته باشید این نمونه می تواند هر شیء یا مجسمه و تندیسی باشد که در نظر دارید تا قالبی به همان شکل برای آن تهیه کنید.

موارد لازم برای ساخت قالب سیلیکونی در زیر آمده است.

سیلیکون قالب گیری
مدل یا نمونه
مواد جدا کننده و قلم مو
در صورتی که تمایل به سفارش ساخت قالب سیلیکونی دارید,مجموعه فروش لوکس آرا با سالها تجربه در زمینه ی فروش متریال و ابزار هنری(ورق طلا,پتینه کاری,ویترای,و…) از جمله هنر رزین و قالب سازی,آماده ی دریافت سفارشات ساخت قالب شما در هر طرح,رنگ,اندازه در تولید تکی و یا انبوه می باشد.تنها کافی است نمونه ی قالب مورد نظر خود را به شماره تماس ۰۹۳۳۴۸۱۱۰۳۴ ارسال کنید.

 

منبع: 1pezeshk

  • محمد سلحشوری
  • ۰
  • ۰

بر طبق مواد 24 و 25 قانون حمایت خانواده مصوب 1/12/1391 حتی اگر زوجین توافق و تفاهم بر جدایی داشته باشند به ناچار می بایستی از دادگاه حکم بگیرند که در اصطلاح حقوقی به آن گواهی عدم امکان سازش می گویند به عبارت دیگر گام اول برای طلاق توافقی تمایل زوجین به خاتمه دادن زندگی مشترک می باشد. در این راستا اگر اختلافی در خصوص مهریه، نفقه، جهیزیه و حضانت فرزندان باشد، امکان صدور رای توافقی وجود ندارد.

گام دوم پس از توافق زن و شوهر، مراجعه آن ها یا وکلای ایشان به یکی از دفاتر خدمات قضایی است که لیست آنها در صفحه اول همین سایت ارایه شده است، دادخواست طلاق توافقی در دفتر خدمات قضایی به صورت الکترونیک ثبت می شود.

برای ثبت دادخواست علاوه بر الزام حضور زوجین یا وکلای آن ها، اصل عقدنامه یا رونوشت، شناسنامه زوجین و ترجیحا کپی کارت ملی ایشان نیاز است. با پرداخت هزینه دادرسی و امضا الکترونیک زن و شوهر یا وکلای ایشان، دادخواست ثبت می شود. بعد از آن باید دو یا سه روز به جهت ارسال پیامک دادگاه منتظر ماند. پیامک دادگاه حاوی شماره 16 رقمی پرونده، رمز شخصی جهت مراجعه به سایت عدل ایران  و شعبه رسیدگی کننده می باشد.

گام سوم پس از ارسال پیامک این است که اگر وقت رسیدگی در پیامک مشخص نشده باشد زوجین یا وکلای آن ها می بایستی در اولین فرصت به شعبه مربوطه مراجعه کنند. با توجه به قانون حمایت خانواده مصوب 1/12/1391 داوری در طلاق حذف شده است و به جای آن مشاوره اجباری شده است. در این راستا دادگاه، زوجین را به واحد مشاوره که معمولا در همان مجتمع قضایی مستقر است، معرفی می کند. توجه داشته باشید که پرداخت هزینه مشاوره به عهده زوجین است.

مشاور در واحد مشاوره دادگاه ضمن پرسش در مورد دلایل طلاق، توافق های مالی و غیر مالی زوجین در خصوص مهریه و نحوه پرداخت آن، اجرت المثل، نفقه، حضانت فرزندان و جهیزیه را مکتوب می کند که به امضای زوجین یا وکلای ایشان می رسد. پس از انجام مشاوره و اخذ توافق نامه، به شعبه مراجعه می شود در این جا رویه دادگاه ها متفاوت است بعضی از شعب همان روز یا احیانا یکی دو روز بعد رای را صادر می کنند و بعضی از شعب هم جلسه دادگاه و رسیدگی تشکیل می دهند. در این موارد قاضی شعبه تمایل دارد که شخصا با زوجین صحبت کند. معمولا وقت دادگاه برای طلاق توافقی نزدیک و سریع می باشد، بعضی از شعب نیز انجام مشاوره را موکول به بعد از جلسه رسیدگی می کنند. بعد از صدور رای (گواهی عدم امکان سازش) مرسوم است که زیل رای زوجین می نویسند که اعتراضی ندارند و حق تجدید نظر و فرجام خواهی را از خود ساقط می نمایند.

 

گام چهارم پس از اخذ رای مراجعه به یکی از دفاتر رسمی طلاق است که در این مرحله هم مثل تمامی مراحل قبل زوجین یا هر کدام از آن ها می توانند وکیل اختیار کنند و خودشان حضور نیابند. برای ثبت طلاق حضور زوجین یا وکلای آن ها الزامی است و زوجه می بایستی آزمایش عدم بارداری از یکی از آزمایشگاه ها اخذ نماید و به دفترخانه تحویل دهد.

نکته: اگر زوجه دوشیزه (باکره) باشد رویه دادگاه های تهران بر این است که او را به جهت معاینه به پزشکی قانونی معرفی می کنند. پس از امضا دفاتر مربوط به طلاق و اجرای صیغه طلاق، اصل عقدنامه به سردفتر تحویل داده می شود و ایشان با امضا و مهر شناسنامه ها ظرف چند روز طلاق نامه تحویل زوجه می دهد.

مشکلات طلاق توافقی

پس از صدور حکم طلاق توافقی، شوهر هیچ اجباری برای آمدن به محضر ندارد و چون این طلاق با توافق طرفین صورت می‌گیرد، به لحاظ قانونی رفتن به محضر هم باید با توافق باشد و نمی‌شود توافق طرفین را با الزام همراه کرد.

 برای حل این مشکل شاید بهترین راهکار این باشد که طرفین الزام رفتن به محضر را نیز جزیی از تعهدات خود در دادخواست ذکر کنند تا در حکم دادگاه منعکس شود. در این صورت می‌توان الزام شوهر را به آنچه خود تعهد داده است، از دادگاه درخواست کرد.

در صورتیکه طلاق از طرف مرد باشد باید مهریه قبل از طلاق پرداخت شود؟

در زمانی که طلاق از طرف مرد میباشد باید تکلیف تمامی حقوق زن مانند مهریه و نفقه و اجرت المثل و شرط تنصیف دارایی مشخص شود.

شرط تنصیف دارایی و اجرت المثل فقط در طلاق از طرف مرد میباشد و در طلاق از طرف زن و طلاق توافقی انجام نخواهد شد.

بعد از محکوم شدن مرد به پرداخت مهریه، ممکن است مرد توانایی پرداخت یکجای مهریه را نداشته باشد که در این صورت میتواند دادخواست اعسار بدهد و مهریه را بعد از طلاق نیز به صورت اقساط پرداخت کند.

طلاق توافقی در دوران بارداری

از نظر قانون امکان طلاق زن باردار وجود دارد و فرقی نمی کند که طلاق از چه نوعی باشد، توافقی یا غیر از آن.  انجام مراحل طلاق زن باردار و یا طلاق توافقی در دوران بارداری، بر اساس قانون مدنی ایران و قانون حمایت خانواده ، مورد پذیرش قرار گرفته است .

یکی از مدارک طلاق توافقی برای دادگاه خانواده، طبق ماده 31 قانون حمایت خانواده ” برای سایر زنان ( غیر دوشیزه و غیر یائسه ) برای ثبت طلاق سردفتر مکلف است که گواهی عدم بارداری از زوجه مطالبه کند.” گواهی عدم بارداری است، در واقع این گواهی برای آن اخذ می شود که مشخص کند زوجه در هنگام طلاق باردار است یا خیر؟ بنابراین باردار بودن زن در توافقات زوجین برای طلاق توافقی مهم بوده  و باید مواردی همچون نفقه زن باردار و نحوه نگهداری فرزند و… تعیین تکلیف شود. در طلاق توافقی در دوران بارداری باید نحوه وضع حمل و هزینه های کامل آن که بر عهده پدر فرزند است مشخص شود و نیز پس از تولد معین گردد که سرپرستی فرزند بر عهده کدامیک از والدین می­باشد. همچنین حقوق مالی زن به صورت کامل باید در متن توافق نامه  طلاق توافقی در دوران بارداری قید شود.

لازم به ذکر است که طبق قانون حمایت از خانواده حضانت فرزند حاصل از طلاق تا 7 سالگی بر عهدة مادر و هزینه ­های وی بر عهده پدر است مگر آنکه زن در هنگام طلاق سرپرستی فرزند خود را به پدر واگذار کند در این صورت است که حضانت و نفقه فرزند بر عهده پدر خواهد بود. در صورتی که فرزند از زن باردار پس از طلاق پدر نداشته باشد یعنی مفقود گشته یا در قید حیات نباشد، مسئولیت پرداخت نفقه با جد پدری است و جد پدری با اعمال و ولایت قهری عهده دار سرپرستی فرزند می باشد

  • محمد سلحشوری
  • ۰
  • ۰

کیبورد لپ تاپ شما ممکن است به دلایل مختلفی کار نکند!اکثر این مشکلات به راحتی و بدون اینکه شما نیاز داشته باشین به تعمیرگاه مراجعه کنید حل می شود!توی این مقاله قراره به شما اموزش بدیم که مراجعه به تعمیرگاه انتخاب اول شما نیست!

مشکلات کیبورد ممکن است سخت افزاری و یا نرم افزاری باشند.اکثر مشکلات نرم افزاری بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه قابل حل هستند.

کیبورد لپ تاپ کار نمی کند

کیبورد لپ تاپ شما بدون هیچ دلیلی کار نمی کند!

همانطور که می دانید ریست کردن همیشه اولین راه حل است!شاید مسخره باشد اما این روش در بیشتر مواع به طرز معجزه آسایی عمل می کند!

به روزرسانی درایو

به روز رسانی یکی از راه حل های خوب و جوابگو این مشکل است!کافیه فقط device manager  را از start  انتخاب کنید.

در این قسمت لیستی از device  ها را می بینید که کافیه فقط keyboard  را انتخاب کنید.کلیک راست کنید و گزینه ی peropertis  و سپس درایور را انتخاب کنید.

در پنجره ی باز شده گزینه ی update  را انتخاب کنید.منتظر بمانید تا درایو کیبورد پیدا شود.

 

اگر بعد از آپدیت درایور باز مشکل حل نشد,پیشنهاد می کنیم درایور کیبورد را حذف کنید.برای این کار کافیه در همین بخش روی کیبورد مورد نظرتان راست کلید و کلید uninstall  را انتخاب کنید.

 

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

اگر برخی از دکمه های صفحه کلید کار نکرده و برخی دیگر کار می کنند علت می تواند وجود آشغال هایی در آن باشد. برای تمیز کردن شما باید لپ تاپ خود را تا زاویه ۷۵ درجه کج کنید تا سطح آن به صورت شیب دار دربیاید سپس آن را تکان دهید .

همچنین میتوانید لپ تاپ را تا زاویه ۹۰ درجه به صورت وارونه نگه دارید و به آرامی آنرا تکان دهید . تا آسیب سخت افزاری به دستگاه وارد نشود. اگر از هارد دیسک مکانیکی برخوردارید بهتر است لپ تاپ خود را خاموش نمایید. تا از هر برخوردی به آن ممانعت کرده باشید. چنانچه مشکل کار نکردن کیبورد لپ تاپ رفع نشد میتوانید از هوا فشرده برای خارج کردن آشغال استفاده کنید.

 

کمک از Drive Easy

شما می توانید به کمک Driver Easy به طور خودکار تمام درایورهای دستگاه را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. Driver Easy به طور خودکار سیستم شما را پیکربندی می کند و درایورهای درست را برای آن پیدا می کند. با استفاده از این برنامه شما نیازی ندارید در مورد نحوه دانلود و نصب درایور بدانید. تنها با ۲ کلیک شما می توانید تمام درایورهایی که دچار مشکل هستند را دانلود و نصب کنید. رنامه Driver Easy را دانلود و نصب کنید. برنامه را اجرا کنید و روی دکمه Scan Now کلیک کنید. سپس Driver Easy کامپیوتر شما را اسکن می کند و درایورهایی که مشکل دارند را شناسایی می کند و درایورهایی که نیاز به بروزرسانی دارند برای شما نمایش داده می شود که با کلیک بر روی Update درایورها به طور خودکار دانلود و نصب می شوند. با کلیک بر روی دکمه Update All  تمام درایورها دانلود می شوند.

  • محمد سلحشوری
  • ۰
  • ۰

ورق طلا

ورق طلا یکی از متریال های پرطرفدار در دنیای هنر است که در اکثر هنرها جای خود را باز کرده است!  قابلیت استفاده از آن بر روی چوب,پارچه,دیوار و نقاش های دکوراتیو را می تواند از دلایل محبوبیت این روزهای ورق طلا دانست!ورق های فوق نازک هستند و کار با آنها در حین سادگی نیاز به دفت بالایی دارد.وجود درخشندگی و رنگ جذاب طلایی ورق طلا کار را برای بسیاری از افراد که وسایل و اکسسوری های سلطنتی تهیه می کنند بسیار آسان نموده است. کار با ورق طلا بسیار آسان است به طوری که هر فردی که علاقه به نقاشی روی بوم دارد می تواند از ورق طلا استفاده کرده و از آسانی کار با آن لذت ببرد. در ادامه قراره راجب کاربردهای ورق طلا با شما صحبت کنیم که امیدواریم برای شما مفید باشه.

ورق طلا در تابلو دکوراتیو

 

تابلوهای دکوراتیو یکی از ترند های مطرح و جدید و پرطرفدار این روز ها، در طراحی داخلی به شمار می رود. چرا که به تصویر کشیدن چیزهایی ورای موارد واقعی بر روی یک بوم نقاشی، می تواند هم جدید و هم جذاب باشد. سبک های نقاشی های برجسته و دکوراتیو با اشکال هندسی و زیبا، استفاده از ورق طلای جامد را می طلبد تا به تابلو رنگ و لعابی ویژه و نو، ببخشد. استفاده از ورق طلا در تابلو دکوراتیو و حتی ترکیب آن با رزین ، ارزش مادی و معنوی آن را نیز دو چندان می نماید.

برای استفاده از ورق طلا برای نقاشی روی تابلو نیز به اسفنج فشرده و براش فشرده و نرم و چسب ورق طلا نیاز می باشد. خاطر نشان می کنیم که حتما باید از چسب ورق طا استفاده کنید (یا چسب آلمانی مونالیزا موجود در لوکس آرااستفاده کنید تا ورق طلا به خوبی بر روی سطح مورد نظر بنشیند و زیر آن هوا نگیرد.

در هنگام استفاده از ورق طلا باید مراقب باشید تا ورق آسیب نبیند. چون ورق های طلا بسیار بسیار ظریف و نازک هستند و اگر تا قبل از خشک شدن چسب، با اشیاء تیز بر روی آن بکشید، ورق طلا خش دار شده و دیگر جذابیت اولیه را نخواهد داشت. 

چگونه ورق طلا را بر روی سطح مورد نظر بچسبانیم؟

 

 

 

 

برای انجام این کار لذت بخش به وسایل زیر نیاز داریم:

  • 1- چسب ورق طلا
  • 2- برس یا براش فشرده با تارهای نیمه بلند
  • 3- ورق طلا جامد
  • 4- بوم نقاشی یا هر سطحی که می خواهید ورق طلا را بر روی آن بچسبانید.
  • 5- اسفنج فوق فشرده 

ورق طلا در گچبری 

از کاربردهای جالب دیگر ورق طلا می توان به استفاده ی آن در گچبری دیوارهای منازل باشکوه نیز نیز اشاره کرد که اتفاقا خیلی هم محبوب و پرطرفدار است برای استفاده از ورق طلا در رنگ آمیزی گچبری های سقف و دیوار ها، باید از چسب ورق طلا حتما استفاده شود. بدین صورت که ابتدا با اسفنج فشرده از چسب بر روی قسمتهای مورد نظر در گچبری ها می کشیم و سپس از ورق طلا بر روی آن ها قرار داده و با یک براش نرم و فشرده، هوای آن را گرفته و سطح آن را صاف می کنیم.

  • محمد سلحشوری