دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

برای اطلاعات بیشتر راجب افزایش طول عمر باتری لپ تاپ کلیک کنید.

مام باتری های لپ تاپ ساخته شده اند تا بتوانند تعداد مشخصی از چرخه های شارژ را داشته باشندمعمولاً در حدود ۵۰۰ چرخه کامل – و بعضی اوقات حتی بیشتردر اصل ، یک چرخه شارژ برابر است با یک تخلیه کامل تا صفر و سپس بشارژ تا ۱۰۰ درصد.تخلیه تا ۵۰ درصد و سپس بازگشت به ۱۰۰ درصد ، برابر با نیم چرخه است.با گذشت زمان ، هر چرخه شارژ ظرفیت باتری را از مشخصات طراحی آن کاهش می دهدبه این معنی که هرچه زمان تخلیه آن کمتر باشد باعث افزایش طول عمر باتری میشود .برای صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی ، برنامه های خود را بازبینی کنیداز مواردی که در پس زمینه در حال اجرا هستند استفاده کنید تا به طور مداوم در زمان باتری خود صرفه جویی کنید .به عنوان مثال در ویندوز ۱۰ ، پیشنهاد می کنیم Battery Saver را جستجو کرده و فعال کنید.این حالت به طور خودکار روشن می شود که لپ تاپ شما به حدود ۲۰٪ عمر باتری برسداین کار به طور خودکار برنامه های پس زمینه را مسدود می کند ابرارک ها مانند تقویم را از همگام سازی یا فشار دادن اعلان ها ، روشنایی پایین صفحه و سایر تغییرات مختلفی که باعث صرفه جویی در باتری شما می شود ، حفظ می کند تا بتوانید بیشترین بهره وری را بروید.

حرفهای بی اساس در مورد شارژ و طول عمر باتری

چندین سال پیش ، مشکلی به نام “حافظه باتری” وجود داشت که باعث شد باتری های نیکل فلز هیدرید (NiMH) ظرفیت شارژ کامل خود را “فراموش” کنند و شروع به شارژ در سطوح پایین تر و پایین تر کنند.این مشکل به لطف باتری های لیتیوم یونی مدرن دیگر وجود ندارد ، اما این امر منجر به استدلالهای بیخود شده است .وقت آن است که هوا را خرافات و حرفهای غیر منطقی پاک کنیم.

خرافات رایج در مورد باتری ها

شایعه اول : برخلاف برخی از توصیه ها ، شما لازم نیست که یک باتری لیتیوم یون را بطور کامل تخلیه کنید و سپس آن را دوباره شارژ کنید تا به نوعی آن را راه اندازی مجدد یا کالیبراسیون کنید – این یک روش مخرب است که باتری شما را نابود میکند . به طور کلی ، اجازه دهید باتری تا ۲۰ درصد تخلیه شود و سپس دوباره شارژ کنید .شایعه دوم : زمانی بود که به کاربران توصیه می شد از وصل شدن بیش از ۱۰۰% باتری به برق خودداری کنند ، امروز با توجه به طراحی مدرن باتری ، دستگاه های مدرن به گونه ای طراحی شده اند که در ۱۰۰ درصد شارژ را متوقف کنند و بنابراین وصل بودن آنها به برق بر طول عمر باتری تأثیر نمی گذارد.همانند بسیاری از سؤالات مربوط به باتری ، مسئله وصل شدن لپ تاپ شما هنگام رسیدن به ظرفیت کامل به شدت مورد بحث است ، بنابراین در صورتی که احساس راحتی نمی کنید دستگاهتان را خاموش و از برق جدا کنید.اما به طور کلی ، بهترین کاری که می توانید برای باتری لیتیوم-یون خود انجام دهید این است که از تخلیه آن در زیر ۲۰ درصد اجتناب کنید . که اینکار باعث افزایش مراقبت از باتری لپ تاپ است .خبر خوب این است که با باتری ها و سیستم های مدرن واقعاً چیز دیگری که باید انجام دهید وجود ندارد .در نهایت ، اگر می خواهید از باتری لپ تاپ خود را برای مدت طولانی مراقبت کنید ، قبل از اینکه شارژ به کمتر از ۵۰ % برسد ان را دوباره شارژ کنید .

هنگامی که یک باتری لپ تاپ خیلی داغ شود ، واکنش های الکتروشیمیایی موجود در داخل سرعت می یابد – اما این بدان معنی نیست که باتری کارآمد تر می شود. در عوض ، باتری انرژی زیادی تولید می کند که نمی تواند از آن استفاده کند ، و نمی تواند به راحتی برق را به قطعات سخت افزاری برساند .

در مکانهای گرم باتری گرما را حتی بیشتر ایجاد می کند.

این امر در نهایت می تواند به داخل باتری آسیب دائمی برساند.

باتری های لیتیومی

  1. باتری های لیتیوم یون امروزی با دوام هستند و گرمای زیادی را تحمل میکنند .
  2. اگر باتری خود را شارژ می کنید و بیش از حد گرم می شود ،
  3. شاید به دلیل اینکه پردازنده یا پردازنده گرافیکی سخت کار می کند یا محیط خیلی گرم است
  4. پس دستگاه را خاموش کنید و در صورت امکان باتری را بیرون بیاورید.
  5. به آن استراحت دهید تا بتواند خنک شود و یا با دمای پایین تر بتوانید به حالت اولیه بازگردد .
  6. بسیاری از لپ تاپ های مدرن دارای باتری های مهر و موم شده اند 
  7. در این حالت خاموش کردن دستگاه و خنک شدن آن بسیار توصیه می شود

 

برای مراقبت از باتری لپ تاپ , لپ تاپ را از دامان خود دور نگهداریدچون باعث بسته شدن دریچه های ورود و خروج هوا میشود در نتیجه باعث گرم شدن دستگان و در نهایت کاهش عمر باتری میشود .سرانجام و شاید مهمتر از همه ، باید از قرار دادن لپ تاپ خود در هر کجا که داغ شود ، خودداری کنید. این شامل ماشین شما در یک روز گرم تابستان ، زیر پنجره ای است که نور مستقیم خورشید می گیرد ، یا در نزدیکی بخاری . شرایط غیرمعمول مانند این می تواند در مدت زمان کوتاه آسیب زیادی به باتری وارد کند .

  • درجه حرارت سرد معمولاً تا حدی مشکل خاصی ندارد 
  • توصیه می شود که باتری را در جای خنک نگهداری کنید
  • اما لپ تاپ خود را در دمای انجماد قرار ندهید.

دمای انجماد می تواند باتری را به طور دائم از بین ببرد .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی