دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

کمپانی اپل دیروز در مراسم One More Things از مک مینی جدید خود یعنی، Apple Mac mini با اولین پردازنده اختصاصی خود به نام M1 رونمایی کرد. شرکتِ اپل در روز گذشته طی رویداد One More Things از نسل جدید محصولاتش با پردازنده جدید M1 رونمایی کرد. این محصول اپل از محصولاتی نام برده می‌شود که از نخستین چیپست اختصاصی شرکت اپل در آن استفاده شده است.

شباهت بسیاری میان معماری تراشه M1 با پردازنده‌های موبایل آیفون ۱۲ وجود دارد. M1 چیپستِ اختصاصی اپل است که قدرت بسیار بالایی دارد و در عین حال برای خنک شدن نیازی به فن ندارد.

۳ برابر پردازش بهتر و سریعتر و عملکرد گرافیکی بهتر و سریعتر

مک مینی جدید اپل از نظر شکلِ ظاهری مشابه با نسل قبلی خود طراحی شده، ولی در درونِ بدنه داستان بسیار متفاوت است! کمپانی اپل با چیپست جدید M1 تا سه برابر عملکرد پردازشی را بهبود داده است! به گفته‌ی شرکت اپل، محصول جدید عملکرد بسیار بهتر و سریعتری نسبت به نسخه‌های قدیمی مجهز به چیپست اینتل دارد. همچنین کمپانی اپل مدعی شده است که عملکرد گرافیکی آن در مقابسه با مک مینی قدیمی تا ۶ برابر افزایش یافته است. از طرفی این محصول جدید در مقایسه با پرفروش‌ترین رایانه‌ی رومیزی ویندوزی ابعادی معادل یک دهم دارد اما عملکردی ۵ برابر سریع‌تر دارد!

ویژگی‌های مک مینی جدید کمپانی اپل!

در مک مینی جدید کمپانی اپل، 2 پورت USB تایپ C دیده می‌شود که از تاندربولت و از USB 4.0 پشتیبانی می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند از طریق آن در نمایشگر Pro Display XDR تصاویر 6K اجرا کنند. جک هدفون 3.5 میلی‌متر، پورت HDMI 2.1a و درگاه USB نوع A از دیگر مشخصه‌های مک مینی جدید می‌باشند.

با وجود تمامی ویژگی‌های مک مینی جدیدِ کمپانی اپل، به طور حتم بزرگ‌ترین شگفتی، برچسب قیمت آن است. قیمت مک مینی قدیمی با وجود پردازنده‌های اینتل، از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شد! حال اپل در نسخه‌ی جدید قیمت محصولش را ۱۰۰ دلار کاهش داده است. اپل مک مینی جدید مجهز به چیپست M1 در نسخه پایه با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه خواهد شد. نسخه‌ی قوی‌تر این دستگاه از حافظه ۲ ترابایتی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.

خبرِ خوب اپل برای دوست داران همیشگی محصولاتِ اپل!

خبر خوب اپل برای کاربران خود، سفارشات از امروز آغاز شده و هفته آینده در اختیار خریداران قرار می‌گیرد!

کمپانی اپل آخرین بار در سال 2018، از مک مینی رونمایی کرده بود و حالا بعد از دو سال نسخه جدید مک مینی با چیپست مخصوص M1 و بر پایه معماری Arm به همراه مک بوک ایر جدید و مک بوک پرو جدید اپل معرفی شد.

به علت استفاده کردن اپل از تراشه جدید و اختصاصی M1 مک مینی جدید، قدرت پردازشی مک مینی تا 3 برابر و قدرت گرافیکی تا 6 برابر سریع‌تر شده است اما نکته قابل توجه این است که در عین حال مصرف Mac Mini جدید اپل تا 60 درصد کاهش پیدا کرده است! قدرتمندترین نسخه مک مینی جدیدِ کمپانی اپل به 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه اصلی جامد مجهز شده است.

مک مینی جدید با وجود پردازنده M1 می‌تواند برخی از وظایف زیر را سریعتر از مک مینی قبلی انجام دهد، این کارها شامل:

• کامپایل کد تا 3 برابر سریع‌تر در Xcode

• اجرای بازی Shadow of the Tomb Raider با 4 برابر فریم ریت بالاتر

• رندر یک تایم‌لاین پیچیده در Final Cut Pro تا 6 برابر سریع‌تر

• 3 برابر پلاگین واقعی بیشتر در Logic Pro

• افزایش رزولوشن در Pixelmator Pro تا 15 برابر سریع‌تر

مهاجرتِ اپل از اینتل به سمتِ پردازنده‌های اختصاصی!

تیم کوک، مدیر اجرایی اپل قبل از این رویداد اعلام کرده بود که این کمپانی اپل به سمت تغییر پردازنده‌های خود از اینتل به سمت پردازنده‌های اختصاصی بر پایه معماری Arm حرکت می‌کند. این موضوع و این تغییر کمپانی اپل به نفع اپل بوده و بازدهی دستگاه‌های macOS ،iOS و iPadOS را به شکلی قابل توجه افزایش و بهبود داده است، این تغییر را شاید بتوان یکی‌ از مهم‌ترین تصمیمات مربوط به تولید محصولات اپل در تاریخ این شرکت در نظر گرفت. برخی از رسانه‌ها به این موضوع اشاره کردند در آینده باید منتظر عرضه محصولات بیشتری با تراشه‌ی جدید M1 باشیم.

 

نظر شما درباره این تغییر چیست؟ آیا این تغییر در آینده به سودِ شرکت اپل است یا خیر؟ اینتل یا پردازنده جدید؟

منبع: https://danotech.ir/new-apple-mac-mini-price-of-699/

  • ۹۹/۱۱/۰۶
  • محمد سلحشوری

اپل مک مینی جدید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی