دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

اگر به دنبال بهترین اسکنر های خانگی در سال ۲۰۲۱ هستید ادامه مطلب در دانوتک را دنبال کنید. یکی از ورودی‌های رایج در کامپیوتر اسکنر است. این ابزار توانایی تبدیل کردن تصاویر و اطلاعات آنالوگ به دیجیتال را دارد.

از این سخت افزار بیشتر برای تبدیل تصاویر و اسناد متنی استفاده می‌شود. طراحی اسکنر ها امروزه تغییرات زیادی پیدا کرده است و اکثر آنها حال به یک ابزار جانبی در پرینترها تبدیل شده‌اند. این ابزار ورودی حال می‌تواند در ابعاد بسیار کوچکتر، در خانه یا محیط کار استفاده شود و نیازهای شما را برای اسکن تصاویر کاملا برطرف سازد.

برای خرید بهترین اسکنر های خانگی بهتر است به نوع اتصال آن با رایانه توجه کنید. بسیاری از اسکنر های امروزی از پورت USB برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کنند، اما در مدل‌‌های جدید، اتصال از طریق وای فای نیز ممکن شده است. دانوتک در این مقاله سعی کرده است تا بهترین اسکنر های خانگی در سال ۲۰۲۱ را برای شما جمع آوری کند و با یک مقایسه مناسب، مزایا و معایب هرکدام را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

بهترین اسکنر های خانگی در سال ۲۰۲۱

شرکت‌های تولیدکننده بسیاری در حال کار بر روی تولید انواع اسکنر ها هستند. این شرکت‌‌ها اغلب، تولیدکنندگان قدیمی ‌چاپگر هستند و حال با ترکیب، اسکنر ها و چاپگر ها، ابزارهای خانگی بسیار قدرتمندی را طراحی کرده‌اند. امروزه خیلی کم پیش می‌آید که یک اسکنر مستقل را در بازار ببینید، زیرا داشتن یک اسکنر در کنار یک پرینتر خوب، می‌تواند نیازهای بیشتری از کاربران را رفع کند.

1) اسکنر حرفه‌ای Epson WorkForce ES-500

اگر اغلب گزارش‌های طولانی دارید، اسکن کردن تک به تک برگه‌ها می‌تواند بسیار سخت باشد، به همین دلیل بهتر است از یک اسکنر با منبع تغذیه ADF (منبع تغذیه خودکار اسکنر) تهیه کنید. این نوع اسکنر ها، توانایی اسکن بسیار سریع تری نسبت به مدل‌‌های معمولی را دارند و در عرض یک دقیقه می‌توانند بیش از 35 صفحه را ثبت کنند. اپسون با طراحی این اسکنر نشان داد که می‌توان بسیاری از کارهای خارج از خانه را نیز برای مدیریت بهتر به خانه آورد. از قابلیت‌‌های دیگر این اسکنر به، توانایی اسکن کردن پشت و رو همچنین وضوح 1200dpi آن اشاره کرد.

دلیل محبوبیت این مدل نیز، نسبت به اسکنر های دیگر بازار، قیمت مناسب و کیفیت بالای آن است و اگر به دنبال یک اسکنر معمولی با قابلیت اتصال یواس‌بی هستید، از این مدل می‌توان به عنوان یکی از بهترین اسکنر خانگی در سال ۲۰۲۱ نام برد.

2) اسکنر حرفه‌ای عکس Epson FastFoto FF-680W

اگر تعداد زیادی تصاویر قدیمی‌دارید و می‌خواهید به سرعت آنها را اسکن کنید، باید از اسکنر Epson FastFoto FF-680W استفاده کنید. این محصول با داشتن ظرفیت 36 تایی، امکان اسکن سریع تصاویر را به شما می‌دهد. کیفیت اسکن در این محصول متغیر و بین 300 تا 1200dpi قابل تنظیم است. هرچه کیفیت پایین تر باشد، سرعت اسکن نیز بیشتر است، پس قبل از اسکن تمامی‌ عکس‌ها بهتر است تنظیمات مناسب خود را بر روی آن اعمال کنید.

البته این موضوع را فراموش نکنید، این اسکنر توانایی اسکن اسناد و برگه‌‌ها را نیز دارد و از‌ اندازه‌های کوچکی مانند کارت ویزیت، تا برگه‌های A4 را به آسانی می‌تواند اسکن کند. حتی با وجود فناوری خاص در مدل‌‌های اپسون، اسکنر ها می‌توانند بخش‌‌های خرابه شده یا خم شده کاغذ یا تصاویر را نیز شناسایی کنند و عملیات اسکن را بهتر از قبل انجام دهند و این اسکنر دارای ظرفیت 100 تایی برای اسکن راحت‌تر اسناد است.

3) اسکنر کوچک و کاربردی Plustek ePhoto Z300

اگر به صورت حرفه‌ای نیازمند اسکنر نیستید و به دنبال بهترین اسکنر های خانگی هستید و همینطور به دکور میز کار خود نیز اهمیت می‌دهد، اسکنر Plustek ePhoto Z300 می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب باشد. این اسکنر دارای ظرف قرارگیری اسناد و تصاویر نیست و باید برای اسکن کردن، آنها را به صورت دستی وارد دستگاه کنید. کار با این اسکنر بسیار ساده است و حتی نرم‌افزار ترمیم عکس‌‌های قدیمی‌آن نیز به خوبی کار می‌کند و اگر بخشی از یک عکس از دست رفته باشد، می‌تواند آن را تغییر دهد. متاسفانه حداکثر رزولوشن 600dpi برای کارها و عکاس‌های حرفه‌ای بسیار کم است، اما برای کارهای خانگی می‌تواند بسیار مناسب باشد.

طراحی خاص این اسکنر باعث شده است که امکان اسکن راحت تصاویر یا اسناد وجود داشته باشد، اما قابلیت‌‌های آن برای اسکن دسته جمعی و پشت و رو متاسفانه محدود است.

4) اسکنر فیلم Epson Perfection V600

فیلم‌ های قدیمی‌ و برخی از فیلم‌های آپاراتی متوسط نیازمند تجهیزات بسیار گران قیمتی برای اسکن و تبدیل هستند، اما شرکت اپسون این مشکل را نیز با معرفی یکی از محصولات جدید خود رفع کرده است. این اسکنر که از وضوح 6400dpi بهره می‌برد، می‌تواند تقریبا قالب‌‌ها و‌ اندازه‌ های متوسط فیلم را اسکن کند. از انواع نوارهای فیلم 35 میلیمتری گرفته تا اسلایدهای نصب شده، فرمت متوسط پانوراما و… را می‌تواند اسکن و تبدیل به فایل‌‌های دیجیتال نماید. با وجود فناوری ICE که درون این اسکنر قرار گرفته است، می‌توان گرد و غبار و خراشیدگی تصاویر را از روی نوارهای ویدیویی حذف کرد.

5) اسکنر حرفه‌ای Canon DR-F120

شرکت کانن یکی از تولیدکنندگان بزرگ اسکنر در جهان شناخته می‌شود که بهترین اسکنر های خانگی را تولید می‌کند. اسکنر Canon DR-F120 توانایی اسکن تصاویر و کتاب‌‌ها را با دو روش مختلف دارد. در بسیاری از موارد اسکن کتاب‌‌ها و همچنین برگه و هدایت آنها درون دستگاه می‌تواند بسیار سخت باشد، به همین دلیل داشتن یک اسکنر مناسب و حرفه‌ای امکان افزایش سرعت اسکن را به شما می‌دهد. این اسکنر دارای ظرفیت 50 برگه‌ای است و می‌تواند با داشتن وضوح 600dpi و چاپ دوبلکس (اسکن و چاپ همزمان)، 20 برگه در هر دقیقه را اسکن کند. این محصول برای کارهای نیمه حرفه‌ای بسیار مناسب است. متاسفانه این اسکنر درایور مخصوص سیستم عامل Mac را ندارد و تنها با سیستم عامل ویندوز سازگار است.

6) اسکنر Xerox XD-COMBO

اگر از کاربران سیستم عامل مک هستید و به بهترین اسکنر های خانگی نیاز دارید، Xerox XD-COMBO می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌‌های شما باشد. این اسکنر نیز مانند مدل‌‌های موجود در بازار دارای ظرفیت اسکن قابل قبولی است. توانایی اسکن 20 برگه در دقیقه و همچنین چاپ دو طرفه و حداکثر وضوح 600pi تنها برخی از ویژگی‌‌های این اسکنر است.

فناوری Visioneer Acuity باعث بهبود وضوح تصاویر خواهد شد و با وجود کنترل پنل آسان، امکان ایجاد پروفایل و تنظیمات اختصاصی در آن بسیار ساده است. همچنین اگر از سرویس‌های ابری مانند Dropbox، گوگل درایو یا مایکروسافت وان درایو استفاده می‌کنید، این اسکنر با داشتن قابلیت اتصال خودکار، توانایی آرشیو و ذخیره سازی داده‌های شما را بر روی سرویس‌‌های ابری دارد.

7) اسکنر کوچک و حرفه‌ای Canon DR-C225W II

اگر در محیط کار خود، فضای زیادی ندارید و از طرفی نیز، به بهترین اسکنر های خانگی نیاز دارید، محصول جدید شرکت کانن به شما این امکان را می‌دهد در یک محیط با فضای کم یک اسکنر بی سیم با قابلیت اسکن ۲۵ برگه در دقیقه را در اختیار داشته باشید. طراحی خاص و بسیار جذاب این اسکنر و همچنین نبود سیم باعث شده است که در محیط‌های خانگی این اسکنر از محبوبیت خاصی برخوردار باشد.

 

8) اسکنر حرفه‌ای Canon P-208II

اگر زیاد سفر میکنید و به اسکنر نیز احتیاج دارید، شرکت کانن این مشکل را نیز رفع کرده است. اسکنر Canon P-208II با داشتن طراحی بسیار خاص خود و همچنین ابعاد کم و فناوری اتصال وای فای می‌تواند در مسافرت نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این اسکنر به همین دلیل در لیست بهترین اسکنر های خانگی سال 2021 قرار گرفته است. این اسکنر دارای ظرفیت 10 برگی است و می‌توانید برای اسکن بهتر فایل‌های خود آن را برای کاربران دیگر نیز از طریق وای فای به اشتراک بگذارید. این اسکنر کوچک بوده و نباید انتظار اسکن تصاویر فوق العاده را از آن داشت، همچنین با وجود قابلیت‌‌های جدیدی که بر روی این اسکنر وجود دارد امکان کنترل اسکن تصاویر از طریق گوشی نیز فراهم شده است.

9) اسکنر حرفه‌ای Epson WorkForce ES-50

اگر به دنبال اسکن سریع و دقیق فایل‌‌های خود هستید و وزن و قابلیت جابه‌جایی اسکنر نیز برای شما اهمیت دارد می‌توانید از محصول ویژه شرکت اپسون استفاده کنید. این اسکنر با داشتن وزن بسیار کم خود و یو اس بی ، امکان استفاده از آن در هر جایی وجود دارد. متاسفانه این اسکنر دارای مخزن نیست و باید اسناد خود را دستی اسکن کنید. با وجود رزولوشن 600dpi این اسکنر برای کارهای روزمره بسیار مناسب است.

در هنگام خرید اسکنر به چه مواردی باید توجه کرد؟

اگر به دنبال خرید بهترین اسکنر خانگی برای خانه یا کسب و کار خود هستید یا به هر دلیلی در حال دورکاری هستید، استفاده از اسکنر ها می‌تواند بر اساس فاکتورهای مورد نظر شما کاملا متفاوت باشد. در این بخش از مقاله بهترین اسکنر های خانگی در سال ۲۰۲۱ و ویژگی‌‌هایی که باید در هنگام خرید یک اسکنر به آنها توجه کنید بررسی خواهیم کرد.

ظرفیت و مخزن اسکنر

اسکنر های بزرگ، دارای یک مخزن برای اسکن سریعتر، تصاویر یا اسناد هستند و اگر یک محیط کاری وسیع یا میز کار بزرگی دارید، می‌توانید از این نوع اسکنر ها استفاده کنید. ابعاد این اسکنر ها بر اساس ظرفیت آنها متفاوت است و نسبت به مدل‌‌های دیگر دارای وزن بیشتری هستند. همچنین اگر یک اسکنر با ظرفیت بالا را خریداری کرده‌اید حتما در نظر داشته باشید که این نوع اسکنر ها نیاز به یک منبع تغذیه مجزا با استفاده از برق شهری دارند.

کیفیت اسکن

 

کیفیت اسکن رابطه مستقیمی‌ بر قیمت اسکنر دارد. در مدل‌‌های حرفه‌ای رزولوشن اسکن بسیار زیاد است و به همان‌ اندازه نیز سرعت اسکن پایین خواهد بود. اگر به دنبال اسکن مدارک و اسناد هستید، میتوانید اسکنر هایی با دقت وضوح 600dpi را تهیه کنید، اما اگر به دنبال اسکن حرفه‌ای هستید، باید از محصولات حرفه‌ای تر و گران تر استفاده کنید.

نوع اتصال اسکنر

اسکنر ها با دو فناوری بی سیم و با سیم به انواع رایانه‌ها متصل می‌شوند. معمولا اسکنر های بی سیم دارای باتری داخلی هستند و اسکنر های با سیم، برق خود را از طریق کابل یو اس بی تامین می‌کنند. اگر از یک اسکنر به صورت گروه‌ای در یک محیط  استفاده می‌کنید، مدل‌‌های وای فای مشکلات شبکه کردن اسکنر ها را به صورت کامل از بین میبرد.

سخن پایانی

 

انتخاب یک اسکنر تنها به نوع کاربری شما مرتبط است و تمام فاکتورهای آن قابل تغییر است. خوشبختانه به دلیل وجود تنوع محصولات در این حوزه، می‌توانید بر اساس بودجه خود، بهترین اسکنر را خریداری کنید. قابلیت اتصال، کیفیت اسکن، توانایی چاپ و.. تنها برخی از ویژگی‌‌هایی است که باید در هنگام خرید بهترین اسکنر های خانگی به آنها دقت کنید.

 

 

اگر از کاربران سیستم عامل مک هستید و به بهترین اسکنر های خانگی نیاز دارید، Xerox XD-COMBO می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌‌های شما باشد. این اسکنر نیز مانند مدل‌‌های موجود در بازار دارای ظرفیت اسکن قابل قبولی است. توانایی اسکن 20 برگه در دقیقه و همچنین چاپ دو طرفه و حداکثر وضوح 600pi تنها برخی از ویژگی‌‌های این اسکنر است.

فناوری Visioneer Acuity باعث بهبود وضوح تصاویر خواهد شد و با وجود کنترل پنل آسان، امکان ایجاد پروفایل و تنظیمات اختصاصی در آن بسیار ساده است. همچنین اگر از سرویس‌های ابری مانند Dropbox، گوگل درایو یا مایکروسافت وان درایو استفاده می‌کنید، این اسکنر با داشتن قابلیت اتصال خودکار، توانایی آرشیو و ذخیره سازی داده‌های شما را بر روی سرویس‌‌های ابری دارد.

7) اسکنر کوچک و حرفه‌ای Canon DR-C225W II

  • ۰۰/۰۳/۲۲
  • محمد سلحشوری

بهترین اسکنر های خانگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی