دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ | آموزش تولید محتوا

پیوندها
  • ۰
  • ۰

اقامت ترکیه

مهاجرت به ترکیه و دریافت پاسپورت و اقامت ترکیه امروزه بین ایرانیان محبوب شده. ترکیه مقصد بسیاری از گردشگران در تمام دنیاست. اما تنها دلیل جذابیت آن بین ایرانیان فقط گردشگری نیست. پاسپورت ترکیه معتبر است و شما می‌توانید با هزینه کردن مبلغ کمی این پاسپورت را دریافت کنید. همچنین این کشور دارای شهرهای مدرن و دانشگاه‌های با سطح علمی بالاست و برای اقامت کل خانواده مناسب است. در ادامه به سه روش اخذ اقامت ترکیه می‌پردازیم با ما همراه باشید.

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

شما می‌توانید با خرید خانه به ارزش 250 هزار دلار در ترکیه پاسپورت این کشور را در زمان حدود چند ماه دریافت کنید. وقتی پاسپورت ترکیه را دریافت کنید تمام حقوق شهروندی یک فرد بومی آن‌جا را خواهید داشت. برای مثال می‌‌توانید حساب بانکی باز کنید و در ترکیه به کار و تحصیل بپردازید. اگر قصد شما اقامت در ترکیه باشد قیمت خانه خریداری شده توسط شما محدودیتی ندارد و مهم نیست. اما اگر می‌خواهد پاسپورت ترکیه را داشته باشید خانه خریداری شده توسط شما یا مجموع قیمت خانه‌های شما در ترکیه باید بیش از 250 هزار دلار باشد. توجه داشته باشید که برای انتقال وجه خانه مورد نظر فرد خریدار باید حساب بانکی داشته باشد. برای دریافت پاسپورت ترکیه با خرید خانه توسط موسسه تیدی پارس اقدام کنید.

باید بدانید که خرید خانه در ترکیه برای دریافت پاسپورت و اقامت ترکیه شرایط خاصی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • خانه باید به صورت نقد خریداری شود.
  • ارزش خانه(ها)ی خریداری شده باید بیش از 250 هزار دلار باشد.
  • شما اجازه اجاره دادن خانه(ها)ی خود را دارید و می‌توانید با این کار به کسب درآمد بپردازید.
  • سه مالک قبلی خانه خریداری شده خانه نباید افراد خارجی بوده باشند.
  • شما نمی‌توانید تا 3 سال خانه‌ای را که به برای دریافت حق شهروندی خریده‌اید را بفروشید.

شما همچنین می‌توانید با خرید ملکی به مبلغ 60 هزار دلار اقامت سه ساله توریستی ترکیه را دریافت کنید. که این اقامت تا 10 سال قابل تمدید است. شما می‌توانید با اجاره خانه اقامت توریستی دریافت کنید اما برای تحصیل و کار با اقامت توریستی باید مجوز دریافت کنید یا نوع اقامت خود را تغییر دهید.

اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

با سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌توانید برای خود و خانواده تابعیت ترکیه را دریافت کنید. برای دریافت تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری باید حداقل مبلغ اعلام شده را در زمینه‌هایی که دولت مشخص کرده است سرمایه‌گذاری کنید. شما برای اخذ تابعیت در ترکیه نیاز به سلب تابعیت فعلی خود ندارید. سرمایه‌گذاری در ترکیه به مبلغ چندان زیادی نسبت به دیگر کشورها نیاز ندارد و دریافت پاسپورت کشور ترکیه از این روش به حدود 6 ماه زمان نیاز دارد. روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در ترکیه وجود دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به خرید ملک و ثبت شرکت اشاره کرد که در بخش‌های دیگر این مقاله به شکل مفصل به آنها پرداخته می‌شود. در ادامه روش‌های اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری را با هم بررسی می‌کنیم.

شما می‌توانید با خرید سهام به مبلغ حداقل 500 هزار دلار آمریکا سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید تابعیت و اقامت ترکیه را دریافت کنید. سرمایه‌گذاری شما باید توسط وزارت صنایع و فناوری ترکیه تایید شود و شما باید این سهام را 3 سال نگه دارید.

روش دیگر سرمایه 500 هزار دلاری به سپرده بانکی ترکیه است. سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی آسان است و شما باید پول خود را تا 3 سال در بانک نگه دارید.

تابعیت ترکیه با سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه دولتی امکان پذیر است. که مانند روش‌های قبل شما باید اوراق قرضه به مبلغ 500 هزار دلار خریداری کنید و نباید تا حداقل 3 سال آن را بفروشید. سرمایه‌گذاری شما باید توسط وزارت خزانه‌داری و دارایی ترکیه تایید شود.

روش دیگر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌گذار در املاک است. با توجه به رونق بازار ملک شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت دارند. شما باید حداقل 500 هزار دلار در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید اقدام به اخذ اقامت ترکیه کنید.

ثبت شرکت

اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری به روش ثبت شرکت در سال‌های اخیر جزو بهترین روش‌ها بوده. با توجه به افزایش نرخ بیکاری در ترکیه و وجود نیروی کار زیاد ثبت شرکت در ترکیه می‌تواند با موفقیت روبرو شود. همچنین با ثبت شرکت در ترکیه چون اقتصاد این کشور رو به رشد است و درصد مالیات بر درآمد نیز کم است این نوع سرمایه‌گذاری بسیار سودآور خواهد بود. با ثبت شرکت به افراد سهام‌گذار در شرکت اقامت کاری داده می‌شود.

سرمایه‌گذاران خارجی (بین‌المللی) در ترکیه حقوق و تعهداتی برابر با سرمایه‌گذاران بومی دارند و شرایط ثبت شرکت برای آن‌ها یکسان است. پس مانند شهروندان ترکیه سرمایه‎گذاران می‌توانند شرکت‌های مختلفی را به ثبت برسانند. در ادامه انواع شرکت‌های محبوب سرمایه‌گذاری جهت اخذ اقامت ترکیه را معرفی می‌کنیم:

  • شرکت سهامی (خاص، عام)

برای تاسیس این شرکت به حداقل 5 فرد حقیقی و حقوقی نیاز است. هر فرد با توجه به مقدار سهام در قبال شرکت مسئولیت دارد. تعداد سهامداران شرکت سهامی خاص کمتر از 250 نفر و این تعداد برای شرکت سهامی عام بیشتر از 250 نفر است.

  • شرکت با مسئولیت محدود

شرکت طبق قانون جدید با حداقل یک سهامدار (که قبلا 2 نفر بوده) و حداکثر 50 نفر شریک قابل ثبت است. هر فرد با توجه به مبلغی که سرمایهگذاری کرده در قبال شرکت مسئولیت دارد. حداقل سرمایه‌گذاری برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود 5 هزار لیره است.

  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط

برای ثبت شرکت در ترکیه شما نیاز به یک بیزنس پلن دارید. بیزنس پلن شما باید شامل برنامه‌هایی باشد که برای اقتصاد ترکیه مفید باشد. شما باید این بیزنس پلن را به کنسولگری ترکیه ارائه دهید. اگر تاییدیه را از کنسولگری دریافت کردید شما باید آن را برای دریافت مجوز شروع به فعالیت برای تایید به وزارت کار ترکیه ارائه دهید.

شما برای ثبت شرکت در ترکیه باید بین 5 تا 7 هزار لیر هزینه کنید و علاوه بر آن هزینه‌های حسابدار (که داشتن آن در ترکیه برای شرکت‌ها الزامی است)، اجاره دفتر، قبض‌های شرکت، مالیات و ... را نیز در نظر بگیرید. در ابتدای کار به شما اقامت موقت داده می‌شود که پس از گذشت 5 سال با مشخص شدن موفقیت تجارتتان می‌توانید اقامت ترکیه را به شکل دائم دریافت کنید.

سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه مزایای زیادی دارد. پاسپورت ترکیه 10 سال اعتبار دارد و جزو 30 پاسپورت برتر دنیا است. و این پاسپورت به شکل دائم قابل تمدید است. شما با سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌توانید خانواده خود را نیز به ترکیه ببرید. این پاسپورت امکان حفظ تابعیت قبلی، سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورها، تحصیل رایگان در ترکیه، خدمات درمانی رایگان و... را فراهم می‌کند.

موسسه تیدی پارس، بهترین و معتبرترین موسسه مهاجرتی در تهران

مؤسسه‌ حقوقی بین المللی مهاجرتی تیدی پارس ، در زمینه‌ی انجام امور حقوق بین‌الملل در زمینه اخذ اقامت برای متقاضیان کشورهای عضو منطقه اقتصادی شینگن ( قاره اروپا )، کانادا و روسیه فعالیت دارد.‏

 

  • ۰۰/۰۸/۰۸
  • محمد سلحشوری

اقامت ترکیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی